Manifest PR växlar upp – tar in nya delägare inför 2024

19 december 2023

Manifest PR grundades 2016, och har sedan dess blivit en av Västsveriges starkaste PR-aktörer. Nu kliver Molly Mulder och Johanna Svantesson in som delägare i byrån, och tillsammans med grundarna Annika Svahn och Martina Johansson fortsätter de den starka tillväxtresan. 2023 fick Göteborgsbyrån flera nya kunder – där hållbarhet går som en röd tråd genom uppdragen.

Manifest PR grundades 2016 i Göteborg, med en tydlig vilja att skapa PR som bidrar till samhällsutvecklingen. En ambition som många av byråns samarbetspartners delar, och flera nya aktörer har anslutit sig till kundskaran under 2023. Bland annat Refurbed, Veteranpoolen, Icebug, Rekomo och Greenfood finns bland PR-byråns nya samarbeten i år.

Johanna Svantesson och Molly Mulder är två nyckelpersoner på Manifest PR. Johanna gjorde sin praktik på Manifest PR när byrån var nystartad, en praktik som övergick till anställning. Samma år rekryterades Molly från branschkollegan Welcom och gick över till Manifest PR under våren 2017.

Nu kliver de in som delägare i byrån.

– Det känns helt självklart att ta in Molly och Johanna som delägare i Manifest PR! De har båda varit hos oss i princip sedan starten, och är helt oumbärliga för byrån. Vi har växt tillsammans, och när vi ser tillbaka på vår resa kan vi konstatera att de har varit med och byggt upp Manifest PR, helhjärtat och skickligt. Nu fortsätter vi den resan tillsammans i vår nya konstellation – det känns helt fantastiskt, säger Martina Johansson, som har grundat Manifest PR tillsammans med Annika Svahn.

Manifest PR är byrån som lever som man lär. Förutom de många pro bono-uppdragen, skänker byrån också 10 % av sin vinst före skatt till välgörande ändamål. Sedan byrån startade har de donerat över 230 000 kronor. Årets gåva lämnades till Majblomman.

Bland kunderna sedan tidigare finns till exempel Vedum Kök & Bad, White Arkitekter, second hand-kedjan Myrorna, HSB Göteborg, Sveriges största djurfoderproducent Doggy AB, Nordiska Kompaniet och salladspionjärerna Picadeli. Under året har byrån skapat succér som Årets second hand-julklapp, Hemlösa katters vecka och #10sekunder.

– Vi växer hela tiden, och ser hur allt fler som söker efter genuina byrårelationer hittar till oss på Manifest. Potentialen för renodlad och genuin PR är så stor – och tillsammans med våra nya parters ska vi utforska den ännu mer i det nya året. Vi har snart funnits i åtta år, och nu är det dags att ta byrån till nästa nivå, säger Martina Johansson.

Se fler nyheter här: